Impuls – merktraject

De markt voor kinderopvang staat onder grote druk. Bij Impuls, organisatie voor welzijn en kinderopvang, begeleidde Roderik Berghegen een merktraject. Doel: de kinderopvang van Impuls een herkenbaar gezicht geven, een profilering los van de welzijnsactiviteiten.

“Roderik is een bevlogen en ervaren communicatiespecialist. Hij heeft een goed gevoel en oog voor communicatie en werkt nauwgezet. Het is hem gelukt het merk Impuls op de kaart te zetten. Eerst met een herkenbare huisstijl en recenter met een merktraject. Dit heeft o.a. een mooi campagnebeeld opgeleverd dat zowel intern als extern waardering oogst.”
Magda Heijtel, directeur/bestuurder Impuls


Verdiepen

Stappen: ontwikkeling marketingworkshops / marketingcommunicatieplan / formeren merkteam / ontwikkeling visie en merkwaarden / creatieve voorstellen op propositierichtingen / klantpanelonderzoek / ontwikkeling corporate story.

Verbinden

Tijdens de merkdag ‘merk in uitvoering’ inspireerden we 300 pedagogisch medewerkers met voorbeelden van succesvolle merken en maakten we duidelijk waar Impuls Kinderopvang voor staat en gaat. Inclusief interieurvoorstellen en ideeën voor nieuwe concepten en een campagne.

Verleiden

Klantpanelonderzoek maakte duidelijk dat ouders het liefste scènes zien uit de kinderopvang. Binnen het nieuwe thema ‘dichtbij thuis’ werd daarom een pakkend themabeeld gemaakt. Impuls’ speerpunten ‘maatschappelijke betrokkenheid’ en ‘oprechte aandacht’ zijn in beeld gebracht met scènes die los zijn gefotografeerd en later tot één geheel zijn gecomponeerd met een knipoog naar Vermeer. Dit themabeeld werd onder andere doorvertaald naar een nieuwe website.