Mobiel.nl – TV-commercial
Bij Mobiel.nl kunnen klanten vanuit hun mobiele abonnement makkelijk abonnementen voor mobiel, vast bellen, internet en tv vergelijken, kiezen en bestellen. Het succesvolle telecombedrijf maakt kiezen makkelijker. Pitvis ontwikkelde in samenwerking met Caramel en Voorts een TV-commercial waarin we de propositie van Mobiel.nl op speelse wijze uitleggen.
Als creatief uitgangspunt kozen we voor ‘kiespijn’. Dat is wat de consument ervaart met het enorme aanbod van verschillende aanbieders. Kernboodschap: Mobiel.nl maakt kiezen makkelijker. Voor de uitvoering is gekozen voor een animatie. Deze sluit aan bij de bestaande stijl van Mobiel.nl. Ook lukte het met een animatie om in korte tijd de commercial te produceren en complexe boodschap eenvoudig uit te leggen in twintig seconden.
Einde aan de kiespijn
De hoofdpersoon heeft zogenaamd kiespijn en houdt zijn hand onder zijn kin. Hij blijkt alleen niet letterlijk kiespijn te hebben, maar figuurlijk. Hij heeft kiespijn omdat hij niet weet welk abonnement hij moet kiezen voor mobiel, vast bellen, internet en tv. Wordt het bijvoorbeeld KPN, Telfort, of Ziggo? Gelukkig biedt Mobiel.nl uitkomst.