Steiger B – merktraject
Voor het Amsterdamse werving- en selectiebureau Steiger B heeft Pitvis een merktraject begeleid om het nieuwe merk Steiger B op de kaart te zetten. Een mooi en intensief merktraject van verdiepen, verbinden naar verleiden.
Samen met het Steiger B-team heeft Pitvis in een reeks workshops customer journeys en persona’s ontwikkeld, de merkidentiteit vastgesteld en de why geformuleerd. Steiger B wil de wereld mooier maken door organisaties en professionals te verbinden en verder te helpen in hun ontwikkeling. Op een eerlijke en transparante manier. In Steiger B-termen heet dit dan ook ‘fairbinden’ en ‘fairder helpen’.
“Wij klopten bij Pitvis aan, omdat we onze marketinginspanningen wilden versterken en professionaliseren. Roderik heeft ons daar fantastisch bij geholpen. Hij zorgde ervoor dat we ons bewust werden van onze drijfveren en kernwaarden. Dat resulteerde in een merksleutel. Voor logo en huisstijl werd een bij ons merk passend ontwerp gemaakt. Roderik zet daarbij een professioneel netwerk in van waaruit hoge kwaliteit wordt geleverd. Het creatieproces verliep vlot en er werd goed follow-up gegeven aan onze input op de schetsen. Naast de inhoudelijke meerwaarde die Roderik biedt, is hij ook een vasthoudende projectmanager. En dus blijft iedereen bij de les en blijft er vaart in het traject zitten. Top!”
Hans Huijsmans, oprichter en eigenaar Steiger B
Uiteindelijk is de nieuwe merkidentiteit vertaald naar een nieuw logo en een nieuwe huisstijl die Pitvis i.s.m. De Designpolitie heeft ontwikkeld. Het oude waarin de steiger letterlijk was verbeeld heeft plaatsgemaakt voor een strakker logo waarin verbindingen centraal staan.