Communicatie voor een betere zaak

Pitvis wil zoveel mogelijk maatschappelijk betrokken organisaties helpen met het ontwikkelen van hun merk. Organisaties die een bijdrage leveren aan de samenleving. Indirect levert Pitvis zo ook bijdrage aan een betere wereld. Oftewel, communicatie voor een betere zaak.

Waarom maatschappelijk?

Pitvis richt zich op middelgrote organisaties. Non-profit en profit. Organisaties die actief zijn op het gebied van kinderopvang, onderwijs, zorg, welzijn, duurzaamheid, cultuur of natuur. Het is Pitvis niet alleen te doen om de betere zaak. Er is ook een noodzaak. Met name voor organisaties in het maatschappelijk middenveld. Deze zijn veelal afhankelijk van financiƫle middelen van de overheid. Deze financiering was in het verleden vanzelfsprekend, maar de tijden zijn veranderd. Met een overheid die zich steeds meer terugtrekt en een markt die zakelijker wordt, zijn deze organisaties meer dan ooit genoodzaakt zich duidelijk te profileren en hun bestaansgrond uit te leggen.

Merkpotentieel

Een duidelijke positionering is dus meer dan ooit noodzakelijk. Tegelijkertijd zijn maatschappelijk betrokken organisaties vooral met hun kerntaak bezig en ligt de focus niet op professionele communicatie en merkontwikkeling. Terwijl ze juist veel merkpotentieel hebben met de mogelijkheid om met een heldere profilering intern medewerkers en extern klanten te binden. Dat gebeurt het beste met communicatie die aansluit sluit bij de organisatie- en merkwaarden. Zo kunnen werknemers zich met elkaar en het merk verbinden en hiernaar handelen.

Commitment van de top

Voorwaarde voor een merktraject van visie naar communicatie is commitment van de top. Pitvis praat daarom bij voorkeur met het bestuur of management of personen die vanuit hun functie invloed hebben op de ontwikkeling van het communicatie- of merkbeleid.

Meer weten? Praat eens met Pitvis.